1987 Suzuki GS850G Military Police motorcycle

Motorbikes, property, electronics and non flying kitchen sinks to be placed here.

Moderator: Moderators

Forum rules
No commercial adverts please (If your intended post is of a commercial nature, then please follow this link and read BEFORE you post : http://www.avcom.co.za/phpBB3/viewtopic.php?t=54617) .If you are advertising for a friend - the ad must contain the owners contact details. If you wish to advertise in the commercial section: - email ads@avcom.co.za for more information. Model Aircraft have their own section - any posted here will be deleted.
danie.e
Tree Tousand
Tree Tousand
Closest Airfield: Henley
Has liked: 75 times
Been liked: 224 times

1987 Suzuki GS850G Military Police motorcycle

Unread post by danie.e » Tue Jun 09, 2020 1:23 pm

Item(s) description:Suzuki GS850G
Reason for sale:Want to buy a panelvan
Viewing Location:Vereeniging
Price: R 35000.00
Payment methods: EFT, Cash, No e-Wallet
Other information:
Contact details of owner: By Private Message Whatsapp on zero835018756
Pictures:

A piece of S.A. History for sale. This bike was stored in a military store for 22 years before it was offered on Auction. Due to the long standing, all rubbers and tyres was perished so fork seals, brake seals, inlet manifolds and air box seals were replaced with new genuine Suzuki parts. New tyres were fitted, carbs removed, cleaned and synchronized. New oil and oil filter and air cleaner cleaned. New gel type long life battery fitted. This is the shaft drive version and still has its original Suzuki exhaust system.
The bike has done slightly more than 16000km since new and is in perfect working condition. This is a get on and go bike and will pass any RWC test.
NB!!! the bike has not been "restored" and is as it was received from the military store.
Many bikers in S.A. has never seen one of these and it is a real head turner. My price is fixed and not negotiable. It is very well priced for a machine in this condition and rarity (As far as I can establish, there are only 2 of these bikes left).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Danie.e
Don't just stik it, Drastik it
S.A. Agent for CY Models, King Max servos and Amass servo leads. Reseller of RCGF Petrol engines, Smartfly powerboxes, SkyRC Chargers and Power Supplies - http://www.aspaviation.co.za
danie.e
Tree Tousand
Tree Tousand

Re: 1987 Suzuki GS850G Military Police motorcycle

Unread post by danie.e » Fri Jun 12, 2020 8:19 am

NB! registered in my name and licence paid up to date - n paperwork hassles!!!
Danie.e
S.A. Agent for CY Models, King Max servos and Amass servo leads. Reseller of RCGF Petrol engines, Smartfly powerboxes, SkyRC Chargers and Power Supplies - http://www.aspaviation.co.za
danie.e
Tree Tousand
Tree Tousand

Unread post by danie.e » Fri Jun 26, 2020 6:32 pm

zz
Danie.e
danie.e
Tree Tousand
Tree Tousand

Unread post by danie.e » Mon Jul 06, 2020 5:47 pm

zzz
Danie.e
JvTonder
Frequent AvComer
Closest Airfield: RhinoPark
Has liked: 23 times
Been liked: 12 times

Unread post by JvTonder » Tue Jul 07, 2020 9:45 am

Danie,

Het jy enige "papierwerk" om sy geskiedenis te bevestig?
Flying feeds the soul!
danie.e
Tree Tousand
Tree Tousand

Unread post by danie.e » Tue Jul 07, 2020 12:19 pm

Ongelukkig geen "papierwerk" nie. Ek het die vorige eienaar se woord aanvaar. Hy het die motorfiets op 'n veiling gekoop. Ten tye van ons onderhandleinge het hy my meegedeel dat die fiets vir 22 jaar in 'n stoor op Prieska gestaan het. As jy belangstel kan ek vir jou sy VIN nommer stuur en dan kan jy sy registrasie geskiedenis op die NATIS stelsel nagaan.

EK het ook tydens aankoop gevra of daar 'n diensboekie is en die antwoord was dat daar nie so iets saam met die fiets was nie. Die verkoper het my meegedeel dat daar twee fietse was en dat hy beide gekoop het tydens die veiling. Volgens hom het hy die een fiets aan iemand in die Kaap verkoop maar dit is ook al wat ek weet en het nie verder navraag gedoen nie.

Wat ek wel kan getuig is dat die fiets se Kilos korrek is en dat die fiets nie oorgebou is nie.( Die hooflig is egter vervang en is nie Suzuki standaard nie.) Toe ek die fiets gekry het, het ek die "shims" nagegaan en dit was duidelik te sien aan die nokaste dat die masjien baie min geloop het en dat daar geen slytasie met die oog merkbaar is nie. Die Nokas ketting wys ook geen tekens van uitrek nie en vertoon nog soos nuut.

Belangstellendes word aangeraai om die fiets self te kom besigtig. Ek het ongelukkig nog 'n ander stokperdjie ook en probeer plek maak in my motorhuis vir alles.
Danie.e
JvTonder
Frequent AvComer
Closest Airfield: RhinoPark
Has liked: 23 times
Been liked: 12 times

Unread post by JvTonder » Tue Jul 07, 2020 12:57 pm

Dankie Danie,

Jammer daar is geen papierwerk nie, dit sou 'n groot verskil gemaak het. Ongelukkig is dit nou net 'n ou GS850 met lae km's op.

Sterkte met die verkoop, sy baas is daar buite iewers net geduldig wees in die swak mark.
Flying feeds the soul!
danie.e
Tree Tousand
Tree Tousand

Unread post by danie.e » Tue Jul 07, 2020 1:28 pm

Jy sal feitlik geen voertuig wat uit die weermag kom op 'n veiling kry met "papierwerk" nie.
Danie.e

Return to “Non aviation items”